torsdag den 10. marts 2016

Marts tbr

 photo 7_zpsamfqej65.jpg

En af mine store hobbyer er at læse bøger. En masse bøger. Når folk skal definere mig, siger de ofte 'hende-der-læser-en-masse-bøger'. Og jep, det er mig. Jeg elsker at læse, og jeg har altid en bog med mig, hvor end jeg går - og nogle gange kan det godt være en noget tung fornøjelse, når man allerede har en skoletaske med en masse ting i, og så lige putter en bog på 500 sider ned i...
Men jeg har faktisk læst præcis 120 bøger i 2015, og nået mit læse-mål for det år, som var at læse 100 bøger. I år har jeg spiced mit mål lidt op, så jeg nu skal læse 110 bøger. Og alt det her leder mig hen til dette blog-post' emne.
 
Jeg ved, at vi nærmest allerede er halvvejs inde i marts, men jeg tænkte alligevel, at jeg lige vel dele min marts tbr-liste, som står for 'to-be-read'. Denne måneds liste består af 6 bøger, og det er ikke sikkert, at jeg vil læse lige præcis kun disse, men det er i hvert fald, det jeg vil prøve at gøre.
 
 photo 1_zpsq6zvdabe.jpg
Bog 1: 'De to tårne' af J.R:R Tolkien
Den første bog jeg har tænkt mig at læse er denne, som er den anden bog i 'Ringenes herre'. Til jer der ikke har set filmene, er denne bog omkring hobbitten  Frodo, som har en farlig og magtfuld ring i sin magt. Det er op til ham at få ringen til kongedømmet Sauron og ødelægge den, før de onde får fat på den.
 
 photo 2_zpstvtccd4y.jpg
Bog 2: 'Fluernes herre' af William Golding
Nummer 2 bog er denne, der handler om en gruppe unge drenge, som strander på en øde ø. I den første tid har de det fedt, fordi der ikke er nogle voksne, så drengene kan lave deres egne regler, men snart udvikler det sig til et mareridt af panik og død, hvor deres eneste mål er at overleve.  Denne bog blev skrevet i 1954 og er blevet til en klassiker. Jeg har sat mig for at læse flere engelske klassikere, så derfor glæder jeg mig virkelig til at læse denne her.


 photo 3_zpsyhsubpes.jpg
Bog 3: 'Charlie og chokoladefabrikken' af Roald Dahl
En anden klassiker jeg glæder mig til at læse denne måned, er 'Charlie og chokoladefabrikken'. Og det er jo en børnebog, men jeg er ærgerlig over, at jeg ikke har læst den, da jeg var mindre, så hvorfor ikke læse den nu?
 

 photo 4_zpsqa74pduh.jpg
Bog 4: 'Wild' af Cheryl Strayed
Den næste bog, 'Wild', er næsten lige blevet filmatiseret med Reese Witherspoon i hovedrollen, hvilket er grunden til, at jeg fandt denne bog. Bogen handler om en ung kvinde, hvis familieliv er ødelagt, så hun begynder på en vandretur på over 1000 miles helt alene, da hun har intet at miste. Det her er måske den bog, jeg glæder mig mest til at læse, da jeg tror, at den vil være meget følelsesladet og inspirerende. 

 photo 5_zps0tsglujm.jpg
Bog 5: 'The sky is everywhere' af Jandy Nelson
Grunden til at jeg har valgt denne bog er på grund af forfatteren, Jandy Nelson, hvis andre bøger jeg har elsket. Hun har blandt andet skrevet 'Jeg henter solen ned' og 'Himmelen ved mine fødder'. Men denne bog handler om en ung pige, hvis søster lige er død, hvor hun nu kæmper med en masse problemer.


 photo 6_zpsfzipbflb.jpg
Bog 6: 'Eleanor og Park' af Rainbow Rowell
Den sidste bog handler om en pige og en dreng, surprise surprise kaldet for Eleanor og Park, som sidder ved siden af hinanden i bussen og langsom bliver forelskede. Jeg er faktisk i gang med at læse denne lige nu, og den er indtil videre rigtig god.
 
 
Wow, det var en masse tekst omkring en masse bøger. Men når marts er ovre, vil jeg komme igen med en masse tekst om bøger, for så vil jeg anmelde de bøger, jeg har fået læst i marts måned ;)
 
Håber snart vi ses igen!
Knus og kram Urd.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar