tirsdag den 7. juli 2015

Dag 1 - Flyrejsen og ankomsten

I dag startede med, at jeg stod mega tidligt op - kl. 3 (!) om natten, og så kørte jeg med mine forældre og min tungt-lastede kuffert ud i lufthavnen.

 photo image.jpg2_zpsdstp5vl3.jpg
Vi kommer derud en 20 minutters-tid for tidligt, og så står vi ellers bare og venter. Jeg er rigtig nervøs og får det dårligt. Min mor og jeg går ned på toiletterne og kommer op igen. Men jeg får det så dårligt, at vi bliver nødt til at gå udenfor. Der må jeg så erkende, at jeg skal kaste op, så det gør jeg, og vi går nedenunder på toilettet igen og går bagefter op til de andre. Der er heldigvis stadig tid før vi går. Jeg får det godt igen, og så skal alle vi sprogrejseelever sige farvel til vores forældre. Det gør jeg, og så går alle os elever med en kursusleder hen for at tjekke vores bagage ind. Jeg har en kuffert og håndbagage med.

 photo image.jpg1_zpsa5zutrq8.jpg
Flyrejsen går faktisk rigtig fint, selvom jeg er noget nervøs, da det kun er tredje gang, jeg flyver. Men det er ikke særlig slemt, jeg sidder ved siden af en venlig pige, og jeg falder i søvn hen ad vejen, så det går også ret hurtigt.
 photo image.jpg3_zpscfqqremd.jpg







Vi står af flyet i München, tager vores kufferter og går ud på en plads. Vi skal vente cirka halvanden time på det svenske hold, da vi skal køre i samme bus hen til mødestedet. Så jeg og en søde pige går rundt i lidt forskellige butikker og sætter os for at spise frokost -selvom klokken kun er 9-10 agtig.





 photo image.jpg4_zpspnukdwc4.jpg

Svenskerne ankommer, og vi går ind i bussen. Vi tager afsted ved en 11-tiden, og så er der en 2 1/2-3 timers lang bustur foran os. Men turen går heldigvis også ret hurtigt, da vi elever hygger os sammen.







 photo image.jpg6_zpsxhljfolb.jpg

Vores værtsfamilier står klar til at tage imod os, da vi står af bussen, og jeg kører med dem hjem. På billedet er min seng. Jeg bor i et rum med to senge, den ener til mig og den anden er til en italiener, der faktisk lige i dette øjeblik er ved at blive hentet. Mine værter er indtil videre meget søde, men de kan ikke snakke engelsk, jeg kan ikke særlig godt forstå deres tysk, og de snakker selv arabisk internt, så der er lidt kommunikationsproblemer.




  Kvinden i huset var så sød at give mig lidt kage på et tidspunkt, men jeg så, at det var muggent. Det kunne jeg ikke lige at sige som nærmest det første, så jeg puttede det ned i en skraldepose i min taske, og så må jeg smide det ud senere.... Lige nu venter jeg på at møde min værelseskammerat. Det bliver spændende! Auf widersehn!

Ingen kommentarer:

Send en kommentar