torsdag den 30. juli 2015

Dag 20 - München!

Nu er jeg jo hjemme i lille DK igen, men jeg tænkte, at jeg lige ville skrive indlæggene omkring de to sidste dage, så her kommer de.
Grunden til, at jeg ikke skrev dem på selve dagen, som jeg har gjort med alle de andre, er, at jeg ikke havde internet i München, så det var lidt svært!

Men som overskriften lyder, så på dag 20 tog vi afsted til München. Morgenen hos værtsfamilien gik egentlig fint nok, indtil jeg opdager, at min kuffert er gået i stykker! Lynlåsene er røget af, så jeg kan ligesom ikke rigtig lukke den! Dét havde jeg slet ikke lagt mærke til den foregående dag, da jeg pakkede, så det kom som noget af et chok på et mega dårligt tidspunkt. Jeg prøver virkelig at holde mig rolig, men så går jeg lidt i panik og begynder at græde, og så kalder jeg på værtsfamilien, så de kan hjælpe mig. De kommer med gennemsigtigt-gaffatape, og så taper de ellers hele kufferten ind. Det var det bedste, de har gjort hele turen! Det var godt nok heldigt, at de kunne hjælpe mig med det.

 photo image.jpg1_zpsgkakrji2.jpg

Men bedst som jeg var totalt taknemmelig over for dem, siger værtsmanden; 'nicht weine, nicht weine!', og det irriterer mig bare utroligt meget, så taknemmeligheden varer ikke særlig lang tid. Men pga. det stunt med kufferten, skal vi nu bare virkelig skynde os ud af døren, og vi har sagt farvel til kvinden og børnene, og er gået ud med taskerne i mandens bil, da kvinden kommer løbende ud og råber på tyrkisk, at hun da lige vil tage et billede af os, her 14 min. inden vi skal være på mødestedet! Jeg tænker 'fint nok, lad os skynde os at få det overstået', men det viser sig, at hun ikke engang har kameraet med, så det løber hun da lige indenfor og henter! Vi stiller os og får taget billeder, men så er lyset og så er vinklen forkert, så det tager laaaaang tid at få taget de skide billeder! Det bliver et noget anstrengt farvel, da jeg har det med at blive meget stresset, så jeg vil egentlig bare afsted nu.

Manden kører os hen til mødestedet, vi siger farvel, og vi sætter os ind i busserne for at køre afsted til München. Danskerne deler en bus med nordmændene.


Vi ankommer til München, hvor vi sætter vores kufferter i et kuffertrum på hostellet, fordi vi ikke kan få vores værelser endnu. 
Så går danskerne og nordmændene ud i München, hvor vi kigger os lidt omkring. Det er rigtig dårligt planlagt, da vi jo er der en søndag, så vi kan ikke gå i nogle butikker, vi kan kunne finde dem, som vi vil ind i om mandagen. Men vi får da også set en mini-triumfbue, universitetet og den engelske have.

 photo image.jpg2_zpseyjdv4mr.jpg

 photo image.jpg3_zpsk8jbxkor.jpg

Så kommer vi hjem, spiser aftensmad, og så skal vi afsted igen for at se det olympiske tårn. Jeg var noget nervøs i elevatoren, man skulle op med, men det tog ingen tid, så jeg nåede ikke at gå alt for meget i panik. Jeg var i hvert fald rigtig glad for at være taget derop, for der var bare vildt flot deroppe!

 photo image.jpg4_zpsicia6qq6.jpg


 photo image.jpg5_zpsvmzocqhb.jpg

Vi var deroppe i nogle timer, og så tog vi hjemad med u-bahn, så gik vi i seng og sov. Jeg delte forresten værelse med 5 andre danske piger, så det var hyggeligt nok.
Nu vil jeg skrive indlægget om den sidste dag så; auf wiedersehn!

Ingen kommentarer:

Send en kommentar