søndag den 19. juli 2015

Dag 13 - Badning og afslapning

I dag har været en still og rolig en af slagsen. Og det har godt nok været dejligt! Jeg har virkelig trængt til at slappe af, og det værste er, at jeg sgu stadig er træt! Jeg tror ikke, at jeg kommer til at være held udhvilet på denne tur, hehe. Vores skema er virkelig travle, så alle er bare trætte hele tiden. Nu hvor der kun er en uge tilbage, begynder jeg altså at glæde mig til at komme hjem og sove mega længe -og i min egen seng! 
Men jeg er faktisk blevet ret glad for at være her nu, jeg har slet ikke hjemve, som jeg havde i den første uge, nu er det bare virkelig fedt! Og nu er det her jo blevet min hverdag, så det virker rigtig mærkeligt snart at komme tilbage... Jeg kan slet ikke forestille mig det lige nu! Men jeg glæder mig dog stadig til at komme hjemad snart.

Men i dag har vi været i EF arenaen, som vi også har været i tidligere, og det var ret hyggeligt. Næsten alle var enten til noget kaldet "Mögers", som var et eller andet forhindringsløb af en slags, eller også var folk i Europapark. Men jeg havde ikke lyst til nogle af tingene, så jeg blev tilbage og badede sammen med en 'lille' flok - og når jeg siger lille, er det nok nærmere 20-30 personer, men det er altså en lille gruppe her! Jeg tror vist nok, at vi er 149 elever her i alt! Men der var 4 andre danskere tilbage -3 piger og 1 dreng, som jeg lå med + en nordmand, som kan dansk, da han er halvt dansker. Det var rigtig sjovt.

Men i starten havde jeg faktisk noget af en krise, fordi jeg har menstruation, så jeg var ikke sikker på, om jeg kunne bade, så jeg var nødt til lige at have råd fra monopolet (red. min moder), hvor vi så lev enige om, at jeg kunne prøve at bade lidt. Det gik også meget godt de første to gange i vandet, hvorefter det så gik galt, og mit håndklæde blev lidt misfarvet... Men jeg gik så hen og skiftede, og så spillede vi ellers kort, boldspil og snakkede.

 photo image.jpg3_zpsl2azdjbx.jpg

Efter vi havde været der i 5 timer, måtte vi tage hjemad. Men jeg tog i stedet for ud på øen Lindau sammen med den gruppe, jeg også lå med på stranden. Vi gik ind i en 'döner'-butik, som altså er sådan en durumshop bare på tysk. Den lille butik er ligesom bare blevet 'stedet', hvor alle EF-elever tager hen. Da vi kom derind, var der da også både svenskere og spaniolere. Efter vi havde været der, satte vi os udenfor og spiste -jeg købte dog kun en dejlig kold sodavand.

 photo image.jpg1_zps0yy2l6rx.jpg

Men inde i butikken så en af mine venner en pige, der bare tog en sodavand og puttede den ned i sin taske! Vi sagde ikke noget, for vi andre havde jo ikke set episoden, og vi kunne ikke rigtig bevise det, men at stjæle kan man jo blive sendt hjem for! Og så tænker jeg, tænk at bruge så mange penge på en 
rejse hvor man så bare gør de ting man kan blive sendt hjem for!

Efter vi var kommet os lidt over episoden, gik vi over for at købe en is, så gik vi lidt rundt i byen, og så tog vi hjemad. Det var faktisk rigtig hyggeligt og sjovt!

Så kom jeg hjem, hvor jeg spiste, gik i bad og lavede mine lektier til i morgen sammen med min værelseskammerat. Jeg er faktisk rigtig heldig med min værelseskammerat, hvis ikke jeg allerede har skrevet det, hehe!

 photo image.jpg2_zpsprn4dbhz.jpg

Nu sidder jeg bare og hører musik og slapper af, så nu vil jeg sige; auf wiedersehn!

Ingen kommentarer:

Send en kommentar