søndag den 12. juli 2015

Dag 6 - Badning og afslapning

I dag startede ud med, at jeg vågnede kl. 6:45. Jeg ved ikke hvorfor, men jeg har ligesom på en eller anden måde et form for indre vækkeur, så hver morgen vågner jeg omkring det tidspunkt. Det er faktisk ret dejligt, for så har jeg lige tid til at vågne. Min værelseskammerat sov en time længere end mig og havde svært ved at stå op, så da hun endelig vågnede, havde hun travlt. Jeg havde ellers sat et vækkeur til kl. 7, men den larm sov hun igennem. Kvinden i værtsfamiliehuset plejer også at banke på vores dør lidt over 7, men det gjorde hun ikke i dag. Meget mærkeligt... Det viste sig så, at hele familien bare sov, selvom at de skulle sætte morgenmad frem til os og give os madpakke. Så mig og min værelseskammerat vidste ikke helt, hvad vi skulle gøre. Jeg larmede ellers rigtig meget, og jeg ved, at de var vågne på et tidspunkt, da deres lille baby skreg, men de ignorere vist bare, at vi var oppe. Så vi blev enige med os selv om, at vi selv fandt morgenmaden og lavede vores egen frokost, for ellers ville vi jo ikke få noget at spise. Vi (mest mig) var lidt nervøse overfor, om de ville skælde os ud over at være gået i deres skuffer, men de har ikke sagt noget til os -endnu. Men det er ikke for at være ond overfor min værtsfamilie, men jeg tror virkelig, at de kun gør det her for pengenes skyld. For de har ikke styr på noget. I dag er det fx "værtsfamilie aften", men det ved de ikke, for de har ikke styr på deres skema, så de har ikke planlagt noget, som mange andres værtsfamilier har. Og også nu har de to gange glemt at give os madpakke og en gang glemt at give morgenmad, og det er de jo faktisk nødsaget til. Det står i de der værtsfamilie-kontrakter. Jeg har ikke sagt noget om det til vores leder, men det kunne jeg egentlig godt... Men da vi skulle gå, efterlod vi to forskellige sedler, hvorpå det stod: "Wir gehen zu Schule!! -Sofia und Urd", og så tog vi afsted.

Dagen har egentlig ellers været rigtig hyggeligt, da det har været en totalt slapper-dag. Vi skulle kun på en såkaldt 'EF Beach club', som egentlig bare var et område med svimmingpool og så ud til Bodensee. Der var en masse andre mennesker end os EF'ere -jeg tror, at det er stedet, hvor alle lindauanere tager hen for at bade. Men det var rigtig sjovt, jeg var især sammen med to søde piger fra Danmark, og jeg fik endda også tid til at læse lidt. Jeg har faktisk ikke rigtig fået tid til at læse endnu, jeg er kun kommet 167 sider ind i min første bog (!). Jeg fik også badet sammen med de to piger 3-4 gange.

 photo image.jpg2_zps0xyvqqvu.jpg

 photo image.jpg1_zpsj31qehvp.jpg





Så tog jeg hjem, og nu sidder jeg inde på mit værtsfamilie-værelse og skriver, mens min værelseskammerat er faldet i søvn. Jeg har lige været i bad, vi skal snart spise (tror jeg), og så skal jeg ellers bare slappe af i aften. Vi plejer jo ellers også at have aktiviteter om aftenen hver dag, men her om søndagen får vi en slapper-aften. Det er dejligt. Så jeg skal bare læse og slappe af. Min værelseskammerat tilbød mig ellers at tage med hende hen til hendes italiener-venner senere i aften, men jeg takkede nej tak, da de nok kun vil snakke italiensk, og jeg så vil sidde der høfligt og nikke og smile. Og jeg har egentlig også mest lyst til bare at slappe af i aften.

Hov, jeg skal da også have lavet nogle lektier til på tirsdag! Det er bare sådan en lille præsentation, hvor jeg skal spørge min værelseskammerat, hvilken film hun sidst så, og om hun kunne lide den. Det må jeg hellere snart lave, men det er lidt svært, når hun sover!

Men nå, nu vil jeg sige; auf wiedersehn!

Ingen kommentarer:

Send en kommentar