mandag den 6. juli 2015

Sprogrejsen - Juli, 2015

 photo Lindau 3_zpsf5obnwuy.jpg
 
Lige nu basker 1000 sommerfugle med deres vinger. Man kan ikke se dem. De er ikke udenfor. Nej, de er indeni min mave. Jeg er fyldt op med spænding og nervøsitet, og jeg glæder mig - jeg skal nemlig til Lindau på sprogrejse i morgen. Lindau er en by i det sydlige Tyskland, som ligger i Bayern. Byen ligger nede ved Bodensøen, som grænser op til Østrig og Schweiz.
 
 photo Lindau 1_zpsrljfqwni.png

Der skulle være varmt nede i Lindau lige nu, og da jeg skal bo lige ved siden af Bodensøen, regner jeg med, at jeg skal bade ret meget! Det bliver dejligt.
 
 photo Lindau 5_zpsqysdwooo.jpg  
 
Men jeg skal faktisk derned på sprogrejse. Jeg fik det i nonfirmationsgave af min faster, og det er jeg bare glad for! Jeg skal være der i 3 uger og bo hos en værtsfamilie, så når jeg kommer hjem til Danmark igen, er jeg bare blevet pisse god til tysk! Eller... det håber jeg i hvert fald, hehe!
 
Jeg er lidt nervøs over at skulle bo hos en værtsfamilie, der snakker tysk, da mine mundtlige evner ikke er aaaaalt for gode... Men så længe jeg prøver mig frem, skal det vel nok gå!
Jeg har også en gave med til dem, som er en træskål og -fuglerede, som min farfar har lavet, og så har jeg puttet lidt marcipanbrød, chokolade-lakrids og superflyers-lakrids derned som et lille ekstra plus.
 
I nat skal jeg op kl. 3 (!), fordi alle os danskere, der skal på sprogrejse, skal mødes for allerførste gang i lufthavnen kl. 4. Vi lander vist nok i lufthavnen i Tyskland ved omkring en halv syv - syv tiden. Bagefter kommer vi vel på en eller anden måde hen til Lindau og til vores værtsfamilier. Jeg ved ikke helt, hvad vi skal derefter, men jeg gætter på, at resten af dagen skal bruges på at møde sin værtsfamilie, pakke ud, møde de andre elever og så er der vel nok et eller andet velkomst-arrangement af en art. Og når det bliver hen af aftentid, er vi alle nok helt vildt trætte, så jeg skal godt nok tidligt i seng i morgen!
 
Jeg vil prøve på at skrive om hver dag herinde på denne blog, så jeg kan se tilbage på dagene, efter jeg er kommet hjem. Så på en måde er det her lidt af en online dagbog til mig selv, og så kan de af jer (familie og venner) også følge lidt med i, hvad det egentlig er, jeg laver :)
 
Jeg glæder mig i hvert fald helt vildt meget!
 
Nu er der vel ikke andet tilbage at sige end;
Auf Wiedersehn!

Ingen kommentarer:

Send en kommentar