fredag den 10. juli 2015

Dag 4 - Undervisning og Bodensee

I dag startede jeg ud med at få undervisning. Det er stadig rigtig hyggeligt, og det er slet ikke som rigtig undervisning. Jeg skrev for resten 3 mål for mine tyskkundskaber, som jeg ville opnå inden turen er omme, og de er:

1. at købe ind på tysk (bliver ret nem, for jeg skal bare sige 'hallo' og 'danke' ved kassen)
2. at jeg kun skal snakke tysk med min værtsfamilie en hel dag (bliver også ret nem, for det er det eneste sprog vi kan kommunikere på, så det gør vi hver dag)
3. at skrive en SMS kun på tysk til min familie i Danmark.

I går fik vi også en tysk bog, og den har vi brugt i dag.
 photo image.jpg3_zpsfjhdddjf.jpg

Bagefter tog hold "Maoam" og "Haribo" -alle holdnavnene er opkaldt efter slik, og jeg er på Maoam A, men vi tog så med bussen ud til Bodensøen for at bade og hygge. Det var rigtig, rigtig sjovt, da jeg hyggede mig sammen med en af danskerne, og jeg var endda ude at bade i Bodensøen. Vandet er så turkis i den sø, det er helt vildt! Det eneste nederen ved søen er bare, at man slet ikke kan se ned på bunden af vandet, så man ved ikke rigtig, hvad man træder på... På et tidspunkt svømmede der endda en stor fisk ind i min fod -men igen da man ikke kan se ned i vandet, er jeg ikke sikker. Men det var i hvert fald en rigtig god tur.
 photo image.jpg1_zpsj5thrjh3.jpg

 photo image.jpg2_zpsgwijgqhm.jpg


Lige nu er jeg hjemme hos min værtsfamilie og venter på, at min værelseskammerat kommer hjem(hun er faktisk hjemme nu) så vi kan få noget mad. Vi skal nemlig afsted igen kl. 18:15 for at tage ned til et park-teater på øen Lindau, for der skal vi i biografen, wuhu! Jeg ved ikke helt, hvilken film det er, men min værelseskammerat og nogle andre har sagt, at det er Minions, og den vil jeg bare vildt gerne se! Så jeg håber, at det er den :) Men min værelseskammerat siger, at filmen er på tysk med tyske undertekster, men alle andre har altså sagt til mig, at den er med engelsk tale med tyske undertekster... Jeg kan bare sige, at jeg håber på det sidste hehe!

Så, auf wiedersehn!

3 kommentarer:

  1. Denne kommentar er fjernet af forfatteren.

    SvarSlet
  2. Hej Urdie<3
    Godt at se at du hygger dig! Nederen med den kage ;) Det må være vildt fedt at møde så mange mennesker for så mange forskellige lande! håber de næste uger bare bliver vildt spændende og sjove for dig!

    SvarSlet
    Svar
    1. Hehe ja, det var lidt nederen ;) Men ja, det er rigtig fedt! Og mange tak Lil'Lærk <3

      Slet