lørdag den 25. juli 2015

Dag 19 - Neuschwanstein og værtsfamilien viser sig fra sin værste side -igen

I dag bliver også et kort indlæg, for jeg skal snart til at i seng!

Men i dag har jeg været på tur til slottet Neuschwanstein, som er det slot Walt Disney er inspireret af. Vi havde jo alle så forventet at se et disney-slot, så jeg blev lidt skuffet, også over vores rundviser, som var totalt sur og at man hverken måtte tage billeder derinde eller gå nogle steder hen. Der er slættene og museerne derhjemme altså meget bedre! Men slottet var dog meget flot, og det var en rigtig hyggeligt tur.

 photo image.jpg1_zpsdoxehusu.jpg

 photo image.jpg4_zpslduh0zk6.jpg

 photo image.jpg2_zpsga9dqvra.jpg

 photo image.jpg5_zpsbzojm6dq.jpg

Bagefter det var kl. mange, så vi tog med bussen i to timer, og så ankom vi på ZUP (stationen ved vores skole), og så tog jeg bus 4 mod Alwind hjem med 7 stop, for blot at opdage at værtsfamilien ikke var hjemme, og at min værelseskammerat havde nøglen, og hun var på skolen, fordi hun ikke var med til slottet. Så jeg skyndte mig hen til busstoppet igen for at se, om jeg kunne nå bussen, men den var lige kørt, da jeg kom. Og busserne kommer kun to gange i timen, så jeg satte mig og ventede på bussen i en halv time. Min telefon havde så også kun 5 % strøm, så jeg satte mig bare og læste for at spare på strømmen. Men man bliver altså rimelig paranoid, når man sidder der helt alene kl. 10 om aftenen et fremmed sted! Bussen kom så, og jeg tog hen til ZUP, for at møde min værelseskammerat og så tage bussen tilbage med det samme.

 photo image.jpg3_zps7akuvs8e.jpg

Vi kom hjem, og værtsfamilien var stadig ikke hjemme... Jeg tog et bad, og så har vi lige pakket vores kufferter. Værtsfamilien er nu kommet hjem, og jeg har lige forklaret dem, at de skal køre mig og min roomie hen på en parkeringsplads i morgen kl. 8:30, og at vi står op kl. 7. I morges kom de også ind på vores værelse tre gange, fordi de ikke kunne forstå, at vi først stod op kl. 9 i dag, så den ene dag, hvor vi rent faktisk kunne sove længe, sov jeg ad h til! En ting jeg glæder mig til at komme hjem ved er, at jeg ikke længere skal bo hos dem! Jeg bliver så sur på dem hele tiden, men bare rolig, jeg opfører mig stadig rigtig sødt og høfligt over for dem! Men i dag har bare været så trist, for jeg vil bare slet ikke afsted! Jeg vil virkelig gerne blive her længere! I starten var det sådan, at jeg havde ret meget hjemve, gerne ville hjem og talte ned til afrejsen, men jeg skulle blot 6 dage ind for at finde ud af, hvor fedt det her egentlig er! Det er meget sjovere og bedre end jeg troede det ville være! Så jeg kan egentlig ikke helt finde ud af, om jeg glæder mig til at tage til München i morgen og overnatte der til mandag, for jeg vil egentlig gerne blive her!

Nu vil jeg snart gå i seng så; auf wiedersehn for sidste gang her i Lindau!

Ingen kommentarer:

Send en kommentar